Monday 13 July 2015

Syawal is coming 2 days from now gaiss


Menjelang raya 2015 ni, akan ada makcik pakcik sedara aku yg jarang jumpa dan mereka bertanya,

"Ehh dh besar kau ye aniss"
"Anis tinggi drpd mak dia dah haa"
"Makin besaq makin pendiam naa"

Ni yg mmg selalu tiap tahun beraya kat kampung aku akan dapat soalan mcm ni.
Haihh aku bukan nya apa cuma aku tak suka balek kampung tu sbb bosan takda geng.
Semua laki laki.
Pempuan ada tpi bebudak wehh, agak ah aku nk layan bebudak. Aku pun bukan nya suka sgt ngn bebudak kecik, lgi lgi kalau yg jenis bila menangis susah gila nk brhenti. Rasa nk ja sumbat tisu dlm mulut tu. Bising.

Kat kampung aku mmg takda keja lain selain makan, tidur, keluar jenjalan naik moto, duk kat pondok sawah padi, main fon tu mmg semestinya la 24 hrs.

Takda semangat nk raya tahun ni. Taktau pasai pa, sbb rasa raya ni cukup la aku balek kampung je dh jumpa semua sedara mara.
Bukan sbb duit raya ke pe, sbb duit raya aku tetap dapat gak. Hahahahahaha

Hari hari dok pikir pasal benda yg  akan terjadi, means perkara yg perlu aku lalui lepas ni la.
Taktau pasai pa otak aku skang ni asyk fikir benda yg ke hadapan yg still jauh lagi. Huhuhhuhu dh mcm ayahnda dh dok pikir jauh jauh ni.

Aku harap satu ja spanjang raya ni, jngan ada benda yg spoilkan mood aku sudah la.
Sekali dh rosak mood aku, mmg rosak raya aku tahun ni.

Especially mood aku start masuk raya ni, mmg akan berubah ubah la. Layan la mood angin monsun tak terdaya aku ni.

Jangan spoilkan mood aku sudah la.
Elok elok raya makan rendang pe smua nnti, kau makan penampar satgi kang.

Satu satu dok carik pasal, mmg kena ah.

No comments:

Post a Comment