Saturday 26 September 2015

Tak lekang.

Hi bloggers :')

Harini takde topik hangat pun. Just ada benda sikit nk share, benda yg kita pandang remeh dan buat hati seseorang terluka.

Pahal dgn aku ni? Haa sorry aku tkde kena mengena dgn apa yg aku nk citer ni, its just a true story yg dh penah berlaku.






Sometimes kita terlalu jaga hati seseorang sampai hati org yg sepatut sepatut sepatutnya kita jaga, terluka.

Kita kengkadang tak sedar, tgh sebok sebok jaga hati org, rupanya ada yg lain terasa hati, terluka.
Ye arr sesetengah alasan boleh diterima, tpi sesetengah alasan ada yg tak masuk akal.

Tapi ada sampai satu masa tu, kita jaga hati org dgn elok, baik tapi hati kita sendiri yg tak terjaga.
Hati kita sendiri yg terluka.




Soalan yg bermain kat minda aku,

"Is it a necessary utk jaga hati org, walhal dia tu jugak la yg dulu selalu sakitkan hati dan penah lukakan hati kau?"

"Is it worthy utk terus stay dan kejar org yg penah tinggalkan kau dulu dan dah penah campak hati kau camtu lepastu datang utk kutip balek hati yg dia dh campak campak dulu?"

"Am i too stupid + idiot + useless + dumb sampai kengkadang aku yg kaku tak mampu buat apa apa?"

Kind of... Hm tah la.

Dah la, ianya cuma soalan soalan bodoh yg berlegar legar dlm fikiran aku.

And now YESSSSS, aku dh ada jawapan sendiri utk semua soalan yg aku sendiri terfikir tu.

Jawapannya :

Aku tak penting, aku bukan sesape.



Cukup la kot, walaupun takde kaitan pun sebenarnya hahahahahahahahhhhahaha.

Dan takde kena mngena pun dgn soalan tuu. Hahahahaha

Dah la, pesanan utk sesape yg sakit hati atau terluka atau broken heart giler, cukup cukup la ulang kesilapan yg sama, kumbang bukan seekor, hahahahhaha.
Bunga ros pun bukan ada sejambak je, banyak lagi kat luar sana tu kat kedai bunga tuu.
Wkwkwkwkwk


Takde ar, dah la nk pesan, hati tu cuba kuat. Hahahahaha jgn lembik sgt woii
Lembik lembik gak, haaa makan hati la jawabnya.
Sakit kan?
So, move on la korang korang korang.

Satu je la, ni last, hahahahaha, kalau betul dia sayangkan kau, dia takkan ada yg lain.
Dia tkkan buat kau sakit hati. Dia tkkan abaikan kau. Dia akan cuba luangkan masa utk kau sorang je selain family dia.

See?
Tapi kalau dia kata dia trpaksa buat kau sakit hati tu maksudnya dia sbenarnya tak syg kau pun tpi dia terpaksa syg kau bersebab.
Kalau dia abaikan kau utk luangkan masa dgn org lain, maksudnya kau tu tak penting langsung utk dia.
Dan kalau dia ikut cakap org lain utk sakitkan hati kau dan tinggalkan kau, haaaa tah la. Hahahaha

Pokoknya, kau mmg tak penting dan bukan sesape pun kat dia. Hahaha



So cadangan aku utk yg sakit hati tu, move on la nakk.

Tengok aku ni, lek je tkde sedih sedih ke pe punn.
Hahahahahahahahagagagagagagaladygagagagagayeahhhhhahahahahahahahahah. Sangat.





K k, stay strong brotherhood dan sisterhood kat luar sana.
Hidup ni sekali je, so manfaat kan la betul betul.

Takyah sedih sedih beb, kau kuat.
Angkat muka, pandang depan, jauh lagi perjalanan kau.
Pandang langit, langit tak selalunya cerah, hahahaha.

Jerebuuuuuu









Kirim salam syg kat org yg suka buat kau sakit hati tu.
Cakap dgn dia, seronok seronok nk gi manaaaaaaa.

Hahahahah kk bye.

#Hatisendiri

No comments:

Post a Comment