Wednesday 12 April 2017

Kinrara the best.

Setakat ni, ni la kali pertama aku dgn fasi fasi lain pergi melawat budak kem yg pernah dtg kem rimba tamu sini 😂
Sebelum sebelum ni pun cuma trserempak jee, takdelah smpai plan nk pergi sana.

So paling latest dtg kem sekolah men. Seksyen 1 Bandar Kinrara. First impression aku masa alu alukan kedatangan diorangg, diorang ni sombong sbb mostly anak berada, okay. Lepastu frst day mmg tk rapat lg tau cuma malam pertama ada night walk, situ dh mula dh perangai diorangg hahahaha.

Aku lead depan, so depan sekali ada sorang budak form5 ni, dia ni mmg lawa cun lecun haha tp freehair, sumpah dia mmg jenis nakal, hyper. Haha aku mmg susah nk handle budak ni, mmg hyper.

Dia okay, cuma tu la sbb dia leader enn haha tu yg dia banyak mulut sikit tuu.
Malam tu mmg biasa biasa je aku dgn megat letak bebudak ni sbb kawasan situ pun ada yg tk tebas semak lg, tp so far okay je kalau nk letak diorang kt tgh hutan pun hahahahaha cuma tkpelah tk jadi.

Okay, second day pulak, pagi ada aktiviti merentas halangan. Yg ni semua makin rapat dahh, aku pun dh mula mnjadi tarikan gadis gadis malayaaa 😂
Puih, haha
Mmg aku tengok diorang buat semua obstacles tu okay la, diorang tk mengeluh sbb seronok first time katanyaa.
Setiap aktiviti diorang selfie beb, hahaha penat aku melayan.

Then tgahari tu lepas habes merentas halangan tu spatutnya diorang smua mandi yelah dh melekit dgn lumpur apa semuaa, tp diorang ikut aku taknak mandi, TAKNAK MANDI BEB. Haha sbb aku ni jenis yg malas nk mandi 2 kali, rimas membazir bajuu haha. So mmg aku  join je mandi kt tmpat diorangg, mandi pakai baju cmtu je then pergi tmpat panas keringkan badan 😂

Ptg tu dh start aktiviti ikhtiar hidup kt hutan, masak nasi pakai buluh pe semua tuu. Seronok diorang ni, haha cuma ada yg lemah bab memasak ni sbb tktau mcm mana nk uli tepung tu jd roti. Sumpah hampir smua kumpulan aku rasa roti lilit diorang tawarr, hahaha kumpulan Anne je yg aku rasa sedap gak la sbb manis.

Ikan pun ada yg tk masak, haihh 😂

Malam tu, just duk dlm dewan ada ceramah ikatan gadget cmtu je, okay la. Masing masing muka penat sbb seharian buat aktivit, tidur awal mlm tu, start mlm kedua tu budak budak tu ajak aku tidur dgn diorangg.

Aku ni dhla jenis muka tk boleh buat org serba salah, haha. Sbb yg ajak tu smuanya berpuak, haha takut bergaduh je mcm sekolah duluu 😂

Mlm tu aku ckp nk tidur bilik aku jee, haha so diorang pun redha laa lepas penat merayuu huhu.

Tp mlm tu aku ws dgn bebudak ni, then aku ikut sorang budak ni, nama dia apa tah aku lupa tp panggil Ayi, haha yee kelako kan knp panggil ayi. Hahahahahha

Kk dia tu form5, dia kata lampu bilik dh tutup nnt dia suruh aku masuk sbb dia tknak budak lain nmpak akuu nnt diorang tarik aku tidur dgn diorangg 😂

Mcm biasa aku selamat masuk ke dorm diorangg haha. Tp seksanya wehh tidur dgn mmber ayi tu, haih nama dia yaya, sumpah aku cakap dia mmg tidur lasak!
Aku rasa mcm kena tindih haha even dia kurus pun tp aku rasa mcm haih tk selamat tidur mlm tu. Aku TAK LENA TIDUR MALAM TUUUUU

Hahaha so dh sampai hari yg terakhir. Hari ketiga tu last aktiviti pergi kembara ke gua.
Itu mmg diorang tk sabar gak ahh, haha sbb dlm pikiran diorang, gua tu mcm gua kelawar yg besar lapang, ada lampu ada kelawar, ada jambatan. Hahahahahahahhahaha

So mmg masuk sana diorang look excited gila. Seronok mandi sungai dlm tuu, even derass.
Dan ada jugak pacat. Hahahahahha

Aku rasa selama aku jaga kem, sekolah ni aku paling lambat sampai ke kem lepas keluar dari hutan , biasanya pukul 12.40 or pukul 1p.m cmtu dh sampai kem tp skolah ni sumpah lambat gilaa pukul 2 ptg lebih baru smpai kem wehh, hahahaaha mmg lambat gilaa diorang nii.

Lepastu pukul 3.30 lebih cmtuu diorang pun balekk, mmg sedih gak ahh enn hahahahahaha weh aku ni mmg mudah sedih bila tiap kali sekolah balek dari kem sbb rasa sunyi huhu.

Then hari isnin lepas tu, mmg penuh weh chat wasap, instagram fuhhh aku penat layan diorangg.

Smalam pulak, aku, megat, dani dgn halim konvoi pergi Puchong naik moto jumpa diorangg hahaaha. Not bad lahh, ramai trkejut tengok kami dtang sekolah diorangg, lepak kat ioi mall.

Haih betul lah apa pakcik cakap, bila kita buat sesuatu utk seseorang, dia akan ingat kita, insya Allah smpai bila bila.

No comments:

Post a Comment