Friday 9 September 2016

Work work work

Since 2016 aku dh mula berdikari how to find money. Not just depend on my parent's money.
Well, mcm mcm kerja aku dh pernah buat tahun ni. Kerja kedai baju kat econsave, tolong orang berniaga, restoran, niaga kat jrd masa bulan puasa, jadi jurulatih kem luar, catering.

Okay la tu drpd takde pengalaman langsung. Paling best yg keje niaga kt jrd, aku tolong jaga kedai tu time bulan puasa kan ada pasar jrd malam malam, satu jrd tu haa penuh jual jual, aku tolong jaga kedai pakcik member, aku dgn aizad, start masuk keje bukak kedai pukul 5, maghrib bukak puasa kt atas jalan jee, huhu sedih gak ahh. Malam je mula ah ramai org, penat layan kerenah pelanggan mntak discount la, itu la ini laa. Balek lewat, selalu jrd tutup 3 pagi . Penat gak ah, aku time keje situ , 5 hari berturut turut aku balek nk dekat pukul 4 pagi. Sbb lepas tutup kedai, aku gi makan dlu. Tu yg pkul 4 pagi baru balek tu, hahaha.
Gentle lek jee seram seram balek rumahh, huhu.

Jurulatih kem tu paling selalu aku pegi. Sbb tiap kali ade kem luar dtg buat kem kt rimba tamu tu, owner tu panggil suruh jadi jurulatih. Mcm mcm sekolah, universiti, kolej aku penah handle. Masing masing dgn perangai diorangg.
Keje ni paling masyuk ahh setakat ni, hahahahaha. 3 hari je rm120 .
Tp tu ah, penat.

Takde lesen pun aku selalu hentam jee bawak redahh. Yg penting helmet je skang ni, hahahaha.
Takpe lepas spm aku amek 2 lesen teruss.
Boleh ah keje lagi jauh lepasni. Hahahahaahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahaahaha

No comments:

Post a Comment