Tuesday 18 February 2014

My ambition ^^

Cita cita aku tinggi. Cita cita aku berkaitan dgn dunia sains, tp entah kenape tiap kali masa kelas sains, aku rasa malas sgt nk belajar. Smua bab pelajaran sains kbanyakannya aku tak faham, terutama yg bab jantung tuu. Aku tak tauu kat mana terletaknya pulmonari, atrium tuu smua. Yg aku tauu, atrium kanan ngan atrium kiri. Susahnya sains -.- yg syahmina pulak tak sabar nk belajar bab 4. Hahahaha. Gilerr ape, bab 4 tuu cikgu akmar ade terangkan sikit, aku pun geli gemalaii mendengarnya. Huhu. Aku nak belajar sains, tp taknak yg bahagian sistem badan manusia. Aku nk belajar yg pasal sistem suria, tentang ruang angkasa dgn tentang cecair, kimia tuu semua. Aku minat dgn ujikaji yg melibatkan antara cecair tuu dicampurkan ke cecair yg lain dan hasilnya, sama ada meletup atau tak. Hahaha. Serious aku minat gilerr nk buat ujikaji camtu. Yg pasal planet tuu, aku nk tau ape yg hidup kt setiap planet yg ada. Nk tauu mcm mane cara diorang hidup, makan, dan apa bahasa diorang. Aku berangan nk kawan dgn makhluk kat planet lain. Huhu. Lagi lagi bila aku tengok citer yg tentang sains tu, aku tengok diorang masuk makmal persendirian dgn berpakaian kot putih, teruja betul tengok alatan yg ada kat makmal tuu semua. Especially yg cecair cecair yg ada kat setiap tabung uji. Seronoknya kerja kat makmal. Mcm mcm boleh dikaji.
Boleh ke tercapai cita cita aku nk jadi ahli saintis T_T aku nk sangat jadi camtu. Nak ada makmal sendiri. Tambah lagi dgn makmal kebal dgn makmal bawah tanah, perghhhh gempak gilerr ~ lepastu aku nk letak seekor makhluk yg dari planet lain kat dlm sebuah bekas berbentuk cylinder yg sangat besar dan diisi oksigen seperti air. Aku nk jadikan markas ujikaji. Lain yg aku fikir, lain yg aku nk buat. Hahaha. Makmal tuu sangat tersorok, dan identiti makmal tuu hanya diketahui oleh pihak kerajaan yg bertaraf antarabangsa je. Aku nk berkongsi makmal dgn saintis saintis dari luar negara yg cerdik dan genius tu. Kan seronok kalo albert einstein masih hidup, aku nk jadi rakan kongsi dia. Aku nk bersatu dgn dia dan buat satu perkara yg menakjubkan. Hahaha, seronoknya aku dapat fikir camtu XD haihh, tp aku pun minat dan cenderung pada kerja penyiasatan mcm CSI, ahli forensik, perisik negara, FBI. Aku nk ada kerja mcm CSI dgn ahli saintis. Mesti seronok khidupan aku, penuh dgn ujikaji dan penyiasatan. Hahaha. Rumah pulak lengkap dgn ciri ciri keselamatan bertaraf tinggi dan penuh dgn bahan kimia, tabung uji, termometer, kelalang kon, alatan penyiasatan mcm kanta pembesar, laser, gadget khas, teropong, sut khas, baju kalis peluru, sniper m-16 , gas pemedih mata, gas tidur, dual pistol.
Gempaknya hidup CSI dgn ahli saintis XD seronok!

No comments:

Post a Comment