Monday 21 July 2014

Last year.. #2014


Tahun ni la first time wish birthday dan first time jugak bg hadiah..

Tahun ni jugak akan jd tahun yg terakhir aku bg hadiah pada birthday 19 Julai..

Simpan, kalau nk simpan.

Pakai, kalau nk pakai.

Buang, kalau nk buang.

Tp kalau nk buang, tlong jangan buang kat tempat yg aku boleh nampak...
Buang jauh jauh dari tempat aku selalu ada....

Tp kalau boleh, pakai...

Sbb tahun ni tahun last akan nampak..

Maaf, tak paksa. Cuma berharap je tolonglah pakai

Maaf jugak,  mcm memaksa..

Terpulanglah.

Maaf ah, hadiah tu tak seberapa pun..

Memandangkan ni tahun terakhir sekolah sini, dan tinggal beberapa bulan je lg utk sekolah. Lebih kurang 3 atau 4 bulan je lg. Tp tak sampai 3 bulan pun, sbb bulan 10 je memasing dh busy dgn exam...

So, maaf kalau selama ni mmg menyampah giler dgn apa yg aku dh buat...



Seriously, takda niat pun nk buat camtu.. Masa tu mmg takleh 'control' tangan nk bukak beg tu..

Maaf sbb buat perangai camni..

Pasal gambar yg dh dipulangkan tu, maaf jugak sbb amek...
Takpa ah, amek la balek gambar tu....


Selama ni mmg bnyak sorok mcm mcm , mmg bnyak buat salah, sbb tu masa kat depan surau haritu, tak berani nk pandang....



Wlaupun kat surau haritu aku dh 'dimalukan', tp aku tak 'peduli' sangat. Sbb aku sedar aku buat salah..





Cuma aku harap, tahun ni aku tak terlalu 'sedih' dgn apa yg aku dh 'dapat'.....


Dah dah, jangan sedih sangat anis! Tabahkan hati.

Ingat ni, para Nabi juga bersedih. Bahkan Rasulullah saw pun bersedih saat ditinggal oleh orang-orang mencintai dan dicintai beliau.

Tp, para Nabi tak berlebihan
dlm sedih. Para Nabi segera
bangkit dan kembali berjuang
tanpa larut dalam kesedihan.

Sebab, bersedih tak dijarkan..

Bahkan kita bnyk
menemukan ayat mahupun hadis
yg melarang kita utk bersedih.

“Janganlah kamu bersedih,
sesungguhnya Allah beserta kita.”
(QS.At-Taubah:40)

“Janganlah kamu bersikap lemah,
dan janganlah (pula) kamu
bersedih hati, padahal kamulah
orang-orang yang paling tinggi
(darjatnya), jika kamu orang orang
yang beriman.” (QS.Ali ‘Imran:139)

Rasulullah saw pun berdoa utk
agar terhindar dari kesedihan,

“Ya Allah, aku berlindung kepada-
Mu dari kekufuran dan kefakiran;
Ya Allah, aku berlindung kepada-
Mu dari adzab kubur. Tiada Tuhan
kecuali Engkau. ” ( HR. Abu Dawud)





Sabar aniss..



Ucap alhamdulillah!

Don't sad because its over, but smile because its happened :')










Dear 2014, tolong jangan berlalu cepat sangat......

No comments:

Post a Comment