Thursday 24 July 2014

Majlis khatam al Quran.











Benda yg memalukan apabila kawan kawan depan mata sendiri buat sesuatu yg mengejutkan orang lain atau di sekeliling kita..


Memang memalukan, aku sendiri pun rasa terkejut dan malu bila kawan kawan sendiri yg menjerit kat depan aku....
























Tp lebih mengecewakan, apabila yg melakukan itu adalah pelajar aliran agama..






















Tak ke rasa memalukan apabila segelintir pelajar perempuan KAA tetibe menjerit kat bhagian tengah laman ilmu, waktu ustaz bgtau yg kelas 'berkenaan' tlong tunggu sebentar..

Dan waktu tu, smua guru kat bhagian tepi laman ilmu memandang ke bhagian tengah dewan...dan pelajar lelaki yg kat bhagian depan pun ada yg memandang...
Bila dngar ada mulut pelajar perempuan kelas lain kata, "mcm ni ke perangai budak kelas A"....

Tak rasa malu ke....
K, aku bukanlah nk backup diri sendiri atau nk belagak alim ke apa.
Cuma tolonglah fikir, kat mana kita berada time tu, dalam majlis apa yg kita tngah hadiri tu,......
Tu majlis ilmu..

At least, tlong jaga adab sbagai pelajar kelas A...






Bahkan masa tu cikgu cikgu kat bhagian tepi laman ilmu pun pandang dan mcm terkejut masa tngok ada pelajar yg menjerit......lagi lagi cikgu cikgu kat situ pulak beberapa guru matapelajaran kat kelas ni....














Maaf, aku bukan nk belagak atau riak bajet baik, tp aku cuma pesan jaga ah jugak adab tu..kita ni perempuan....
Lagi lagi adab masa majlis ilmu mcm tu.










Maaf kalau aku ada salah kata dlm entry blog kali ni.

No comments:

Post a Comment