Tuesday 13 October 2015

Al fatihah ..


Malam tdi, aku mimpi budak tu.. Budak yg sakit barah tu.
Aku tak ingat barah ape, tpi tahap kritikal.

Kali pertama aku kenal dia dan itulah kali terakhir aku jumpa dia kt hospital.
Ada masa tu kt tandas, nampak dia batuk tersembur darah.
Terkejut aku time tu sbb first time nampak org batuk tersembur darah depan mata aku.

Hm muda lagi beb. Tpi umur atas drpd aku arr.

Tapi betul la, mati tu tak kenal usia dan tempat.
Bila bila masa je boleh mati.

Aku mimpi dia dh meninggal. Hm aku tktau samada tu cuma mainan mimpi aku ataupun mmg betul petanda dlm mimpi aku yg dia dh meninggal.
Hm terbit rasa sedih  dan sebak dlm hati bila kenangkan dia. Walaupun first time kenal dan tu la last time aku jumpa dia.

Hm tapi aku tengok dia tabah je,dia mcm kuat hadapi semua tu selana ni.
Dia mcm redha je bila doktor dh lama sahkan dia ade barah. Dia mcm dpt terima hakikat hm.
Pada mulanya je dia kata dia tk dapat terima semua tu tpi akhirnya dia dh redha.

Dia kata satu family dia terkejut dgn semua tuu.

Hm aku punya la dengar dgn teliti semua yg dia cakap masa tu. Sbb aku mula mnghayati satu per satu ayat dia. Mcm ada yg tersirat.
Mcm ada sesuatu yg dia cuba nk sampaikan kt aku tpi dia cuba bermain teka teki dgn aku.

Hm aku? Hm tah la ..

Andai betul la dia dh pergi menghadap Ilahi dan mimpi aku tu betul, aku akan selalu mendoakan dia walaupun aku tk kenal siapa nama dia, umur dan family dia.

Hm aku still ingat pandangan trakhir dia kt aku, dia tenung aku lama. Hm aku hampir menangis tanpa sbb.

Rupa wajah dia takkan aku lupakan. Sbb dia la yg bagi aku semangat masa tu.

Kalau la aku dapat kenal dia dgn lebih awal, kn baguss hm.

Seorang perempuan yg tabah :')
Org nye pun cantik, baik, suara dia lembut je tk kasar pun. Cara dia cakap mmg sampai dlm hati aku. Mcm padu gilerr ayat dia.

Sampai skang aku tringin nk tauu siapa dia.

Aku nk ucap terima kasih sbb penah bagi semangat kt aku.
Masa tu aku tk sempat ucap terima kasih, aku cuma ckp yg aku akan cuba jadi kuat dan aku ingat dia sampai bila bila.

Al fatihah kpd pesakit barah tersebut :') hm
Moga ditempatkan dlm kalangan org yg beriman.

Rindu dan tetap dlm ingatan..

Al fatihah..

No comments:

Post a Comment