Saturday 10 October 2015

Persinggahan sementara !


"Bukan kebahagiaan didunia yg aku cari"

See? Sama la, bkn kebahagiaan didunia yg aku cari semata mata.
Biarlah perit mcm mana pun kt dunia ni demi kebaikan sendiri kt akhirat nnti, sabar je, tahann.

---------------------------------------------------------------

Aku manusia, ada hati perut. Bukan manusia takde hati perut mcm yg kau katakan beb :')
Kalau aku takde hati perut, dh lama aku maki hamun kau ke pe, sepak terajang kau tiap kali nampak kau, bahkan aku boleh sampai bunuh kau la kalau aku takde hati perut.

Tapi aku tk buat pun semua tu.
Sbb apa?
Sbb aku ada hati perut.

Disebabkan aku ada hati perut la aku selalu mengalah weh. Disebabkan aku ada hati perut la aku biarkan, tahan sakit semua sbb tknak kau brgaduh dgn dia.
Dan disebabkan aku ada hati perut ni jugak la, aku sanggup lepaskan apa yg aku sayang semata mata nk kau happy. Dia happy.

Kenapa, kejam sgt ke aku ni?
Aku bukan jenis suka memaksa org. Aku lebih rela biar dia pilih sendiri apa yg dia suka, drpd memaksa dia buat pilihan.
Kejam ke aku ni weh?

Aku ada hati perut, aku mengalah dlm semua masalah. Aku bagi peluang kt kau dgn dia.
Takkan selama ni aku dh buat camtu, kau still kata aku takde hati perut weh?

Aku ni pun ada perasaan jugak :') aku buat org lain happy wlaupun aku yg sakit.

Aku ada hati perut, esofagus, trakea, duodenum, pankreas pe tu semua wehh, semua aku ada.
Aku pun manusia. Bukan kau sorang je manusia yg ada hati perut.

Aku tktau la kenapa sesetengah manusia susah nk tgok org lain bahagia jugak?

Makin lama aku fikir, makin sakit kepala aku.
Sebab tu aku dh malas nk stalk certain ppl mcm ni. Twitter, wechat, insta, semua aku dh tk amek port dan tak kesah.

Sbb aku rasa dia ada life dia sendiri kot, biar lah dia nak buat apa pun.

Aku penat, aku dh hadap mcm mcm jenis org selama ni.

Aku penat, lagipun aku bukan ada satu benda je nk fikir. Aku ada bnyak lagi benda nk fikir, pasal diri aku terutamanya weh.
Aku tktau la kalau aku biarkan semua ni, apa akan jadi?

Aku tk minta belas kasihan weh, aku bukan merayu simpati.

Aku cuma seorang peluah perasaan yg cuba nk luahkan apa yg terbuku dlm hati aku dkat blog ni.
Walaupun tk semua yg diluahkan. Sbb tak semua benda kita perlu share.

Lagipun normal la semua ni semua dh penah rasa. Rasa kecewa, mesti la semua org penah rasa kan?

Kenkadang aku sendiri khayal dlm dunia aku. Sbb ada satu benda yg paling penting yg selalu aku fikir sampai nk pecah kepala.
Aku sendiri dh tktau nk buat camne lagi. Aku buntu. Takde jalan keluarr

Aku bukan yg terbaik, org boleh kutip aku dan lepastu campak aku sesuka hati.

Aku dh penat.
Aku diam bukan tanda aku lemah atau kalah, tapi aku diam sbb dlm diam aku menang. Menang sbb aku rasa puas org lain bahagia sbb aku mengalah, aku turunkan ego aku.
Yee aku buat ni sbb nk org lain bahagia.

Ade certain ppl ni, suka tengok kejatuhan org lain.
Aku tktau la apa yg seronok sgt buat org camtu. Aku rasa, org yg mcm tu yg takde hati perut.
I guess..

Aku boleh fikir mana baik buruk..

Aku tk larat dah ni nk taip lagi. Penat, haha.

Aku bukan manusia yg takde hati perut :')
Kalau rasa aku ni mmg kejam sgt dgn kau beb, aku mintak maaf. Aku tauu aku perampas. Aku rampas 'best friend' kau. Yee aku perampas, aku bodoh..
Aku minta maaf.




                                       #stars, moon

Uhibbuki fillah..

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment