Friday 2 October 2015

Dugaan hidup.

❤HADAPI DENGAN IKHLAS❤

Perjalanan hidup terkadang membawa kita jatuh dalam berbagai kesulitan yang terasa begitu berat. Dada menjadi sesak. Bumi yang begitu luas terhampar menjadi sempit. Jangan sampai keadaan ini membuat kita berputus asa.

Bersabarlah;
Ketahuilah, sesungguhnya kemenangan itu beriringan dengan kesabaran. Jalan keluar beriringan dengan kesukaran. Dan sesudah kesulitan itu akan datang kemudahan.

Hadapilah takdir ALLAH dengan ikhlas, bukan dengan bersedih dan gelisah, apalagi marah.

Kerana;
Takdir ALLAH pasti terjadi. Berprasangka baik kepada ALLAH terutama dalam takdirnya.

Kita harus pandai menyingkapi hikmah dibalik semua keputusan ALLAH. Sabar, Usaha, Do'a, Tawakkal dan nantikan jalan keluarnya.

*************************************

















Dh berapa hari dh tak bertegur, tak mesej, tak sikit pun bercakap :') hm

Kadang rindu tu mmg la ada, tapi nk buat camne, dh org tak cari kita :')

Lagipun dia dh bahagia, buat apa nk cari aku.
Aku ni mana penah penting sbb tu boleh buat aku camni, campak aku sana sini, abaikan aku, selalu tipu aku  :')  
Tapi aku tetap sabar dgn semua ni..

Aku sayang, aku sabar :")
Tapi aku langsung tak dapat apa atas kesabaran aku.. Aku langsung tk dihargai.

Aku tauu tahun ni last.
Terakhir.

Tahun depan bdak tu dah naik form3, dah tentu la dia akan pegi sekolah dgn bdak tuu :' ...
Dan akan lepak jumpa kat sekolah selalu..

Aku tauu semua tu akan terjadi tahun depan.

Kalau boleh aku nk pindah. Aku tak kuat..


Sebenarnya aku dh tanam azam yg aku taknak amek SPM tahun depan.
Aku betul betul tknak amek exam. Aku tknak sekolah.

Aku rasa nk masuk dlm kehidupan baru. Hidup kat suasana tempat lain.
Nk ada ilmu lain..
Aku teringin nk jadi mcm tu. Aku dh lama pasang niat ni, tpi aku tau parents takkan bagi.
Sbb mereka sendiri dh letak harapan kat aku lepas abg aku dh berjaya.
Nk harapkan adik aku sorang tu, mmg tak jadi la. Tak penah dapat A langsung adk aku tu.

So aku jela harapan terakhir lepas abg aku.
Mereka nk aku ikut jejak abg aku.

Aku? Hm sedangkan mood belajar aku pun sekarang ni dh mula hilang.

Dan sedar tak sedar, aidaa mula perasan perubahan aku dlm kelas.





Exam akhir tahun minggu depan.
Masih dlm dilema.
Taktau nk study ke tak ni.

Tapi aku takut jugak kalau result teruk.

Cuma result exam baru baru ni, lebih bagus drpd yg sebelum sebelum ni.
Hahahaha i dont know why, mungkin sbb mudah je kot paper dia.

Exam akhir tahun ni, hm mungkin aku struggle kot.

Tapi aku paling lemah math dgn addmath.
Serious aku mmg tak suka nombor.


Dan aku tktau kenapa tpi addmath aku suka belajar. Belajar je, tpi nk faham nk buat tu aku tak suka.
Serious tktau kenapa, mngkin sbb aku suka cara cikgu mengajar.

Lagipun, cikgu haryanti yg mngajar so mmg aku suka la, hahaha. Sbb cikgu ni mcm, tah la, mcm spoting lek lekk, hahahaha.
Tapi stiap kali blajar addmth buat latihan je, dh mesti cikgu ni duk panggil panggil aku, tanya aku okay tak boleh buat tak.
And i was like, "haa ye yeee, bolehhh"

Hahahahaha.
Sbb cikgu tauu aku tk boleh buat, dan aku memain duk kacau org tiru org.

Tapi smalam buat latihan addmath, cikgu panggil. Aku duk buat sebelah cikgu.
Rupanya senang je buat semua tu, aku je yg malas nk buat revision kat buku nk tngok formula.
Cikgu was like, " haa tu laa, tak bukak buku lagi, lain kali buat latihan cikgu bagi"

Hahahaha serious aku dh mula suka addmath. ADDMATH SAHAJA.

Subjek yg lain yg okay bagi aku, sejarah, bahasa inggeris, bahasa melayu, agama dgn kimia.

Yg lain tu mmg subject killer bagi aku.

Ke cara aku study tu tak sistematik? Aku study sambil dengar lagu. Dengar lagu je wehh. Tak main fon pun, sbb manade sesape dh utk mesej atau nk online pape.

Dah takde guna nk on twitter atau wassap atau wechat atau insta.

Mesej lagi la dh takde guna, sbb mana dh reti nk balas msj aku..

Hm sini je la tempat aku lepasni.



Dia tak cari aku?

Hm tah la.

Aku taktau la nk cakap camne lgi, sakit hati aku masih ada lagi. Tapi hati, hm.. Tah la nakk

Balek sekolah smalam, taktau la camne dia ada blakang aku tpi sebelum balek aku pandang blakang nmpak dia gi jumpa bdak tu dulu kat kantin. Hm hahahaha takpe la, dh nama pun dia bahagia, takleh tinggalkan bdak tu.





Dah dahh, study laa.
Lagi 2 hari je lagi.

Aku akan buat lebih baik daripada yg seblum ni :')

Rindu..
Uhibbuki fillah..
Fii hifzillah..
Aku rindu, aku baca hadiah yg dia bagi tu setiap hari :''
Sejak jauh dari dia ni, sehari pun aku tk penah lupa nk baca hadiah tu.
Aku penah janji, kalau aku rindu, aku baca. Aku kena kawal diri aku..

#Stars
#Moon
#Genight :')
#Takecare
#Bae

Assalamualaikum :''

No comments:

Post a Comment