Friday 2 May 2014

Kem pandu puteri. Hikhokhikhokhikhok. Hahaha

Letih punya pasal, tak sempat nk online lepas balek kem. Hahaha
Rasa nak taknak je update entry blog tntang kem ni. Huhu.
Dah lama balek kem, skarang baru nk update. Hahahaha
Dekat kem rimba templer park, rawang. Cuma 3 orang je kot yg pegi.
Tp kann, aku pelik ah. Apa gunanya bayar kem tu rm50, lepastu ada pulak kne beli buku kemajuan dgn badges apa entah -_-

K ah, aku taknak citerkan semua yg brlaku kat kem, sbb aku tak enjoy sngt pun dgn budak renjer sesi petang tuu, tp aku cuma citer aktiviti yg mmg bermakna bg aku je. Hahahahaha

Hari pertama, aktiviti (hiking) sejauh 7 km dlm hutan utk smpai ke puncak bukit dan tngok air terjun, tp dlm perjalanan dlm hutan, tetibe hujan lebat dan trpaksa teruskan tp tak dpt tngok air terjun sbb kene balek terus ke kawasan kem sbb hujan lebat sngt.

Hari pertama tu la khemah skolah aku, khemah skolah dato' hj kamarudin, dgn khemah bukit sentosa runtuh. Khemah skolah aku je banjir dgn smua beg basah, tp khemah diorang tak banjir pun, cuma ada sikit bju diorang basah.
Malam pertama tu, aku tidur kat dlm surau dgn skolah dato hj kamarudin. Skolah diorang cuma ada 4 peserta. Skolah syed 5 orang. Yg skolah lain lain tu smua lebih dari 8 org.
Hari pertama tu jugak, aku tak mandi langsung wlaupun baju yg aku pakai kotor dgn basah lencun, sbb kalo nk mandi pun, takda gunanya, sbb baju smua basah.

Hari kedua, PP Remaja blajar menjahit. Yg memalukan, aku kne tegur dgn budak form 1 skolah bukit bruntung sbb aku salah menjahit, aku lupa nk ikat yg hujung benang tu sbelum jahit, patut ah tiap kali aku jahit kat kain tu, jarum tu keluar balek.
Malu giler time budak budak tu tngok aku jahit.
Malam kedua tu, ada malam kbudayaan, dan tema malam tu ialah Seniman Agung P.Ramlee.
Nasib baik time tu jugak, cikgu faezah call aku, dia tanya ada pape yg aku nk ke? Aku cuma ckp yg nk carik babak lakonan utk drama malam kbudayaan, sbb baru tauu yg persembahan mlm tu kne tema P.Ramlee.
So, cikgu suraya pun carikkan la babak drama singkat citer P.Ramlee. Aku buat lakonan citer Ibu Mertuaku.
Malam tu jugak ada buat barbeque. Seronok wehh, sambil tngok prsembahan skolah lain, boleh amek barbeque utk makan.
Mcm tngok pawagam je. Huhu

Hari ketiga, kne pakai baju full uniform utk perasmian dan majlis penutup. Tetamu, isteri YB daerah mana entah. Huhu. Tauu tak SMK BBBK dapat tmpat keberape dlm lakonan malam kbudayaan tu? Haaaa, trkejut aku time SEMBAKA dpt tmpat kedua dlm lakonan tu. Ye ah, kami dpt skrip tu masa last minute. Yg skolah lain pulak, smua dh tau tema utk malam tu dan dh bwak siap siap skrip P.Ramlee.
Tmpat pertama skolah sungai buaya. Tmpat kdua skolah bandar baru btang kali. Tmpat ktiga skolah bukit sentosa.
Atas 'kerjasama' 2 org budak petang tu, dpt jugak ah menang.

Sembaka pun menang tmpat ketiga dlm kekemasan khemah masa penilaian hari pertama tu.

Kawan kawan? Hahaha, yg aku rapat time kem tu, cuma Anisha, kawan Anisha, Ummu, Aina, Fatin, dgn Fatini. Aku lupa sape nama kwn Anisha tu. Huhu
Hari kdua tu kne buat postcard, so aku dgn Ummi kami tukar postcard lepas dh tulis ayat smua. Pastu Anisha dtang kat aku, dia mintk alamat rumah, nama penuh, tarikh lahir. Dia kata nk bg poskad kat aku, aku pun trkejut ah sbb aku dh buat poskad utk Ummu.  Dia kata dia saje je nk buat utk aku, sbb,..............hahahahaha

Pastu ummu tanya kat anisha, knape bg poskad kat aku? Dia kata sbb aku comel. Hahahaha
Ummi, Anisha, Aina tu smua baru form 2, tp nampak mcm form 3 je. Huhu
Tp aku panggl kau aku je ngn diorang.
Pastu anisha ajak aku brgambar.
Fatini tu pulak baru form 1, tp badan dia mcm form 3 atau 4, sbb dia tinggi, besar. Huhu

Sedih giler T_T tiap kali 'dia' call je, mesti aku tak jawab. Sbb kengkadang fon aku kt dlm beg.
Lagi lagi bateri fon dh nk abes, sbb main game je tiap malam, smpai pukul 2. Huhu

Yg menyampahnya, tiap kali aku nk brgambar, mesti budak yg farahain tu nk join skali dgn aku. Nak taknak, terpaksa ah. Apa lagi, lepas aku tngkap gambar, aku 'crop' bg budak tu. Aku nk gambar aku je.
Boleh pulak aku trdengar farahain ckap dkat intan suraya pasal yg kakak bekas pengerusi renjer puteri 5 teknikal tu. Aku biarkan je ah. Malas nk masuk campur.

***************************

Haha, cikgu faezah tu baik sngat. Eh tak, terlalu baik. Terlampau baik. Huhu. Mcm mcm yg cikgu faezah tu dh buat utk aku spanjang kem tu. Cikgu belikan aku itu lah, ini lah, bagi duit belanja, sblum kem cikgu dtang rumah aku, mcm mcm lagi ah. Huhu. Rapat ah nanti aku dgn cikgu faezah kat kelas, cikgu math aku pulak tu. Hahahahahaha.
Time ckgu dh nk sampai kat kwasan kem pun, cikgu akan call aku. Time nk balek pun, cikgu akan call.
Malam kdua tu, ckgu faezah dtang nk tngok kami kejap kat kem. Cikgu call aku, nk jumpa kat depan kabin nk bg makanan.
Time tu aku sembang ah dgn cikgu sbelum makan malam, suami cikgu kt dlm kereta. Tetibe time sembang pasal kem, cikgu tanya aku dh tngok ke belum video zatif gaduh tu. Aku dh tngok dh. Cikgu tanya apa punca brgaduh tu, aku pun citer ah smuanya kat cikgu. Hahaha, tak boleh blah aku tersebut 'geng katak',  cikgu tanya mcm mane boleh dpt gelaran geng katak tu. Seingat aku, sejak drjah 5 lg kot geng zatif tu dipanggl geng katak. Hahaha.

Balek ke skolah lpas kem, cikgu suraya mokhtar, cikgu faezah, cikgu hamimah, cikgu haryati daud, cikgu looi suk han, cikgu izzuwani smua ucapkan tahniah kat aku time terjumpa kat skolah. Hahaha, mcm mane cikgu cikgu tu boleh tauu yg pasal lakonan ni menang? Hahahaha, cikgu izzuwani yg tak pegi tngok kem pun boleh tauu. Hahaha, k lawak. Hahahahahaha

Spanjang kem ni, aku cuma mandi dan tukar baju 1 kali je. Aku mandi masa pagi hari kedua tu. Hahahahahaha, tak busuk pun ah! Aku sentiasa wangi. Hahahahahahahaha

----23/24/25 April 2014

Knape tetibe gmbar tak boleh nk masukkan nii -_-

No comments:

Post a Comment