Thursday 21 August 2014

Accident ^^


Hahaha. This was the best moment aku nk citer XD

Malam semalam, 20.8.2014 pukul 10.30 mlm.

Baru balek dari latihan kompang, najwa mintk aku hantar dia balek rumah. Pastu fatihah pun nk ikut gak.
So, maksudnya aku bawak 1 motor 3 orang ah termasuk sekali dgn aku.

Malam tu hujan. So time aku lalu kat depan skolah menengah tu, yg fatehah gatal tangan pegi tekan brek tangan depan.

Time tu ah tiga tiga jatuh sekali. Sbb tergelincir, kan hujan. Mana boleh guna brek tangan time hujan. Licin.

Time kami jatuh tu, aku sedar aku nampak india india kat luar rumah diorang smua lari kat tempat aku jatuh dan tolong.
Masa tu jugak ada awang dgn amir yg kulit gelap yg KRS tu.

Diorang pun tolong aku.
Aku masa tu separuh sedar gak ah.

Sbb kepala aku jadi pendarahan teruk. Tu yg aku kejap kejap pengsan je.

Makcik makcik india kat situ smua pimpin aku bwak masuk kat rumah diorang. Time tu cepat cepat diorang amek kain letak kat kepala aku.

Aku tngok je kain tu, perghhh penuh darah.

Baju aku pun separuh penuh dgn darah.
Yg najwa dgn fatihan cuma luka kat lutut je. Diorang melecet je takpe.

Aku yg paling teruk. Sbb banyak darah mengalir kat muka muka aku.

Tp aku sedar gak ah time tu.
Wlaupun kena tahan pedihnya, aku tetap sedar.

Tangan tangan aku pun mengalir gak darah, mulut pun sama, sbb bahagian dlm mulut gusi luka.

Time tu uncle india suruh call family aku sbb aku yg paling teruk. Sampai makcik makcik india tu "ayoo adik, banyak darah la. Ayoyoo"

Hahahaha. Pastu abg aku pun datang ah kat kawasan tempat aku jatuh tu wlaupun tngah hujan time tu. Abg aku nampak ramai ramai kat situ abg aku pun nampak ah aku.

Pastu abg aku balek rumah, panggl abah datang sana bwak kereta.

Time tu abah tak pikir apa dh, terus masukkan aku dlm kereta, bawak sekali dgn fatihah dgn najwa pegi hospital kkb.

Pastu ucap terima kasih kat family indian tu.

Dah sampai je kat hosp.kkb, terus daftar nama dan terus doktor tu suruh kami masuk dan baring atas katil.

Doktor doktor kat sana smua tanya apa terjadi. Hahahaha

Lepas dh cuci luka darah smua, dah balut, dh letak ubat, pastu kena inject, doktor kata najwa dgn fatihah dh boleh balek.
Tp aku je yg doktor tak bg keluar lg.

Time aku baring tu, tetibe muka aku rasa ada air mengalir banyak kat muka aku belah kiri.
Aku sedar lepas aku pegang pipi, banyak darah mengalir.

Doktor smua terkejut tetibe darah keluar balek.
Doktor kata tu pendarahan kat kepala, dan kena jahit.

No... aku pujuk doktor tu yg aku taknak jahit, dan doktor tu pun ikut ah ckap aku. Pastu dia kata dia letak gam je, utk tutup lubang darah tu.

Dah tu, doktor panggl lg masuk bilik x-ray, nk check tulang tangan.
Nasib baik takda yg patah.

Doktor kata nk tahan aku masuk wad, tp aku pujuk doktor tu yg aku taknak masuk wad sbb harini aku ada ujian lisan PT3 B.Melayu.

Pastu doktor pun kata okay la.

Aku pun dh boleh keluar wad kecemasan tu.
Dapat ubat, kapas dgn surat mc.

Pegi hosp pukul 11 mlm, balek sampai rumah pukul 1 pagi lebih.

Peritnya jangan ckap ah.
Tp aku tak nanges. Hahahahaha

Abah tak marah langsung, abah pun asyk gelak je bersembang dgn aku.

Motor takda ah rosak sgt. Cuma tempat kat blakang tempat duduk patah je.

Datang skolah harini, semua terkejut tngok aku.
Amira pandang blakang,
"Ya Allah, aniss. Apa dh jadi !!??"

Hahaha smua mintk aku citer kat diorang apa yg dh jadi.

Diorang smua mengucap. Hahaha.
Terkejut diorang, sbb semalam okay.
Dngan darah kat muka pun masih merah merah lg.

Cikgu cikgu pun pandang aku, smua terkejut tanya,
"Ya Allah, anis. Apa kena ni? Accident ke? Bila kenanya?"

Lagi lagi cikgu asmariwati dgn ustazah azlinda.
Hahaha, kenalah aku nasihat dgn cikgu cikgu.
Marah jugak, katanya jangan bwak motor dh.

Alaaaaa

Smua cikgu yg nampak, smua tanya.

Cikgu azhar pun bagilah cara cara nk cepat hilangkan tu smua.

Tak boleh blah masa ustazah ruhaida terkejut tngok aku, ustazah ucap,
"Innalillahiwainnailaihiraji'unn"

Hahaha, smua gelak.
Aku pun geleng kepala je ah, pastu cerita.

Hahahaha. Kena kaw kaw aku harini.
Dah ah kawan kawan aku pun tak bg aku makan kek yg maziah buat, sbb kek tu ada telur.
Telur kan gatal.

Diorang nasihat aku mcm mcm, sampai pantang larang pun diorang bgtaua aku .hahahaha

Bila aku jalan je kat skolah, smua pandang aku. Apa salah aku? Hahahahahaha

Takpa. Nanti elok ah ni.
Hahahaha doktor kata lama gak nk hilangkan smua ni.

Petang td, parents fatihah datang rumah aku nk tngok keaadaan aku. Terkejut gak diorang.
Hahahahaha

Aku pun taktau ah knape, aku rasa aku takleh terima kenyataan kot muka aku luka teruk. Hahahahaha

Dan kena berpantang larang. Takleh makan makanan yg gatal. Adoyyyy

#menunggu lagi mungkin beberapa bulan nk sembuh sepenuhnya. Lahaaiii sedihnyaa. Hahahaha. Nak amek wudhu' nk solat pun susah, pedih perit woi. Hahahaha


Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment