Saturday 14 December 2013

Kenangan sekolah rendah dulu :)

In The Name Of Allah Most
Gracious and Most Merciful

Assalamualaikum :) selamat pagi. May Allas bless us today.

Lagi 2 minggu lebih je lagi dah nak mula skolah tahun 2014. Bila dah start tahun 2014, means aku dah berkawan rapat dan baik dengan aqila, sofea dan amira selama 1 tahun dah :) sbenarnya aku baru berkawan rapat dgn diorang awal tahun ni 2013. Dah kenal lama dah diorang ni, since darjah 1 lagi, cuma tak rapat je.

Kadang kadang tu bila sembang dgn diorang pasal skolah rendah dulu, mesti teringat masa aku darjah 5 dulu, kami sekelas 5 Aktif. Aku slalu kena cubit, buli dgn aqila, sofea, alyaa. Hahaha. Bila kena cubit tuu, rasanya mcm kena sengat dgn scorpion. Thats why ah aku dgn izzat dulu panggil aqila tu 'mama scorpion' . Aku ngan izzat dulu bestfriend, abid pulak boyfriend biskut aku. Sekejap couple, kejap putus. Tu la zaman cinta monyet. Kalo gaduh ngan abid dulu, dia amek kerusi, aku angkat meja. Kalo masih tak puas hati, dia amek pensil, aku amek gunting nak bergaduh. Nabiqhah duk sebelah aku, izzat pun duk sebelah aku, means aku duduk tengah tengah diorang ar. Nabiqhah slalu pesan jangan gaduh. Huhu. Yup, aku memang ganas sikit masa skolah rendah dulu. Tapi slalu lembik bila kena buli dgn aqila. Hahaha. Dan aku kuat nangis. Bila nangis je, mesti aku menyorok kt dlam tandas. Dulu trending aku kalo ada pape, tandas la tempat aku. Merajuk pun dlm tandas, sampai cikgu pujuk suruh keluar. Haha
Darjah 5 tu sbenarnya dah hampir rapat dah dgn aqila and the geng.

Start je darjah 6, kami masih sekelas 6 Aktif. Mula darjah 6 tu, aku, aqila, sofea, nabiqhah (hmm, tu je kot) selalu pegi skolah sama sama naik basikal. Tiap pagi, kami sarapan nasi goreng kat kedai saripdol. Tp kat kelas, aku tak duduk semeja dgn diorang. Aku duduk dgn natasha dgn sape tah lagi. Natasha tu dulu tempat aku carik gaduh. Suka gilerr aku kacau natasha tu. Liyana pulak kuat cemburu. Penah satu hari tu, aku ngan abid kongsi satu rahsia, kami tulis dalam kertas. Natasha nak tau, tp kami tak bagi. Lepas kami dah tulis dlm kertas tu, abid buang kt bwah meja sbb dah nak rehat. Dah habes rehat, kami masuk klas, tngok tngok kertas tu hilang. Pastu natasha ckap kt aku, dia dah tau semuanya *sambil tersengih. Hahaha. Natasha pun ckap yg dia pun sama je dgn aku. Hihi. Rahsia tu tak boleh citer ah ;) aku slalu gaduh ngn natasha, tp ngada ngada je tu. Gaduh kejap je. Masa hari raya tu, kami gaduh gak, natasha bg aku kad raya, dia suruh liyana pass ke aku. Aku sengih sengih sbb dia still bg kad wlaupn gaduh sikit. Natasha guna bhasa 'awak saya' dlam kad tu, tp liyana potong ayat 'saya awak' tu, dia tukar jadi 'kau aku' -,-

Akhir tahun darjah 6, aku slalu gaduh dgn nurin sbb ikhmal. Dan banyak kes kami darjah 6 gaduh dgn sekolah batang kali kat bukit chandang. Hahaha. K, tak boleh ingat pkara nii.

Sekarang nii, wlaupun dah berpisah dgn kwan skolah rendah, dgn natasha, tapi masih contact lagi. Stiap kali hari jadi aku, natasha tak penah lupa tarikh lahir aku dan slalu wish kat aku dan aku pun tak lupa tarikh lahir dia :)
*suddenly teringat semua nii dan trfikir knapa tak dari dulu je aku kawan rapat dgn amira, aqila, sofea. Huhu. Btw, seronok kawan dgn korang ^^ seronok share otak dngan idea meletop korang. Even slalu kecik hati tp biasa ah tu, lumrah kot, pastu elok balik. Hope kekal sampai bila bila :)
*sofea atau aqila, mesti ada yg tengah baca blog nii. Dah tau dahhhh. Hahaha. Stalkerr ~

Ada satu je gmbar natasha dengan aqila, amira, alyaa yg aku masih simpan, natasha yg pakai tudung ungu, baju kurung ungu, yg diri sebelah amira tu, masa hari raya 2011 :)

K ah, nak tidur, mengantuk sbab tidur lambat mlam tadi, pukul 5 pagi. Huhu. K bye *selamat malam.
Assalamualaikum :*

No comments:

Post a Comment